Hoe weet je of er een rat in je kamer is?

Alles kraakt in mijn kamer en als ik er heen ga is het weg. ik heb al een heletijd mijn prullenbak niet geleegd en er zitten veel eetbare dingen in. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je prullenbak legen en een muizenval zetten voor de zekerheid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé bah, bij etenswaar in de prullenbak hoor je die zo en zo gelijk de avond weg te gooien...

Antwoorden (6)

Het hoeft niet perse een rat te zijn een muis zou ook kunnen.
Je kunt er s avonds een bordje meel bij zetten vermengd met gips.
Oud middeltje van vroeger.
Dan kun je gelijk zien of er van gesnoept is.
En dan weet je van wanten.
12 jaar geleden
Prullenbak legen en wie weet kom je er eentje tegen en dan weet je het gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zelf een soort van val maken door een hoog bakje te vullen met voer en daar een soort ladder tegenaan te maken. Dan blijft hij erin zitten. Dat heb ik vaak gedaan met ontsnapte hamsters en het werkte goed ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rat veroorzaakt geen krakend geluid. Meestal hoor je wat "gestommel", net alsof er iemand met iets aan 't spelen is. Als er regelmatig een rat op bezoek komt, ga je het ook vrij snel ruiken (een zure urinegeur).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar muizenstrontjes Op de grond (net als hagelslag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeg je prullenbak, en kijk dan na een dag of je nog steeds dat geluid hoort.